Mitt träningsprogram

Uppdatering kommer senare, måste plugga. Men detta är det jag kör på och kommer fortsätta med för er som är intresserade. Fråga om ni inte förstår något!

Veckoträning:

Måndag: 2 varv hemmaträningsprogrammet..

Tisdag: Promenad 90 minuter utspritt över dagen.

Onsdag: 2 varv hemmaträningsprogram + 20 minuter hopprep

Torsdag: Vilodag (Eftersom mina tider på äs-enheten brukar vara då)

Fredag: 90 minuters powerwalk/promenad + 2 varv hemmaträningsprogram.

Lördag: 3 varv hemmaträningsprogram + 20 minuter hopprep + 30 minuter promenad

Söndagar: Vanliga cykelrundan + 2 varv hemmaträningsprogram.

Träningsprogrammet – 40 sekunder per övning, 5 sekunder vila. Tar ungefär 30 minuter. 

Höga knän.
Armhävningar med knäuppdrag.
Höftlyft
Sumokväböj med upphopp.
Tricepsdips. Ta hjälp av en soffa/stol. Sätt dig ner på golvet med händerna på soffkanten/stolen och lyft dig upp.
Benlyft. – Ligg på rygg. Upp med fötterna rakt upp emot taket, lyft med rumpan.
Burpees – Stå som man gör när man gör en armhävning, utför en armhävning, hoppa fram med benen till armarna, res dig och gör ett upphopp/grodhopp.
Axelpress.
Plankan.
Plankan med benlyft.
Sidplankan med benlyft.
Armhävningar.
Roddbåt.
Situps, raka.
Situps åt höger och vänster.
Upphopp.
Raka benlyft.
Knälyft.
Knälyft med rotation.
90 graders vinkel emot en vägg.
Benböj.


Kommentarer från er söta läsare.

Åh, tusen tack för inspirationen!
Nu ska jag allt börja träna hemma jag med!

Tack för ett motiverande inlägg <3

Svar: Gör det! =) Bästa sättet att träna när man har träningsförbud eller om det är kallt ute! Hahah kram <3
glitterhjerta.blogg.se

2012-12-04 // 15:01:45
» Ahava

Tack för träningstipsen! Har du någon aning om hur mycket detta förbtänner? Tänker på ditt Hemmaträningsprogram :)

Svar: Har ingen aning, jag är bara desperat och det känns ju jobbig att göra det, så jag antar att det bränner något i alla fall! =)
glitterhjerta.blogg.se

2012-12-04 // 18:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (pu

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback