Vackraste jag mött

Fina pojke. Du som har allt, vad ser du i en ynklig osäker tjej? 
Hur kan du ens bry dig om den tjejen? Hur kan du ens gilla henne?
 
Tjejen du gillar bär på ett enormt mörker. Ett mörker du aldrig skulle förstå dig på. 
Mörkret skulle göra en sådan stabil och säker kille som dig osäker. 
Ett mörker som det som tjejen bär runt på skulle sudda ut allt dina gränser på vad som är rätt och fel. 
Du som har allt och står med båda benen på jorden, varför riskerar du något så dyrbart? 
För en så osäker och så fel tjej. 
 
Tjejen som har fått sitt hjärta krossat, tjejen som enligt dagens ideal är så fel som hon bara kan bli, tjejen som inte längre ser några gränser mellan rätt och fel, tjejen som innebär problem, hon som är så osäker och ostabil som en människa bara kan bli, tjejen som gråter sig till sömns, skär sig på handlederna, tjejen som knarkar i sig massa piller och pepparat för att kunna vara någorlunda normal i sociala sammanhang, tjejen som är så trött och grå och svart. 
 
Hur kan du se något bra i den tjejen? Hon är galen och du är så mycket bättre. 
Tusen gånger finare. Tusen gånger klokare. Tusen gånger starkare.
 
Jag tycker om dig, för att du vågar. 
Trots att du vet hur trasig och sönder jag är. 
 
Jag är kär.
 

Kommentarer från er söta läsare.
» Nomyy

<3

2012-12-01 // 18:27:21

Åh <3

2012-12-03 // 09:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (pu

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback