Skolarbete, hjälp mig

Vore skitsnällt om ni kunde svara på denna fråga! Jag kan göra något för er isåfall! :)
 

Tänk dig att du är med på en fest där du inte känner alla. Du märker att några är påverkade av något trots att de bara dricker lite folköl. Själv dricker du läsk men får en obehaglig känsla av att någon kanske vill stoppa något i ditt glas så du ska bli påverkad.

Hur tänker du och vad gör du? Motivera.


Kommentarer från er söta läsare.

Jag hade faktiskt försökt att gå och lära känna dom, och få reda på lite mer om dom. Är dom verkligen de där ''Badguys gänget'' som dom ser ut som? För OM dom nu hade varit det, så skulle jag försöka att undvika dom resten av kvällen, för att man kan bli en helt annan person om man blir drogad/påverkad/full. Man kan råka göra och säga saker som man kanske aldrig kan bli förlåten av. Man blir helt enkelt en annan person. Även om dom bara vill att du ska dricka ett glas på ''skoj'', så blir det aldrig ett glas i slutändan.
Och sedan så är det ju säkert någon man känner på festen, så jag skulle nog isåfall spendera resten av kvällen med dom som jag känner och litar på.

Kommer inte på något mer nu för tillfället, men om jag gör det så lovar jag att kommentera! :) Puss loveyou

Svar: Tack fina du! =) Hjälper en hel del!
glitterhjerta.blogg.se

2012-11-04 // 21:28:22
» Tixy

Jag vet inte riktigt om jag förstår vad du menar, men det där om att någon kanske skulla vilja stoppa något i glaset låter ju inte så jätte positivt. Då skulle jag hålla koll på mitt glas och folket runt omkring och kanske göra som "Anonym" sa. Men vara försiktig och hålla ett öga på allt runt omkring helt enkelt. :)

Svar: Okej! Tack för ditt svar. :)
glitterhjerta.blogg.se

2012-11-04 // 22:25:48

Jag hade gått och försökt lära känna dom jag inte känner och sen hade jag sett var som hänt. Men om jag känt mig otrygg så hade jag nog inte gjort något. haha, det där blev inget bra svar men aa.

Svar: Kanske gått därifrån eller slutat dricka? :)
glitterhjerta.blogg.se

2012-11-04 // 23:03:14
» r

jag hade hållt koll på mitt glas och försökt få fram något om dem och lärt känna dem!:)

Svar: (U) haha tänk om någon ändå lyckas smuggla i något i ditt glas?
glitterhjerta.blogg.se

2012-11-04 // 23:25:23
» Agnes

Tror att man alltid ska lite på sin magkänsla. Om jag hade kännt en stark känsla att något var fel skulle jag kanske ställa glaset på ett ställe och gå. Man kan ju också hälla ut drickan någonstans när ingen ser och sen ta nytt. ;)

Svar: Absolut, hellre stå ifrån ett glas än att riskera att bli tex rånad eller våldtagen som drogad...!
glitterhjerta.blogg.se

2012-11-05 // 10:35:10
» CSD

Hmm.. om jag inte haft full koll på det jag drack och fick en bad-feeling skulle jag ju inte riskera något. Jag skulle hälla ut / ställa ifrån mig. Jag är ju inte direkt social av mig, så hade väl kanske nämt något till nån jag kände där och frågat om jag var på helt fel spår men jag är ju inte direkt kontaktsökande med övriga :P

Svar: Haha, jag är precis som du! Låter som en bra plan!
glitterhjerta.blogg.se

2012-11-05 // 10:44:39

Skulle antagligen inte dricka det. Eller så skulle jag totalt skita i mina känslor och ösa på.
Nått av dom

Svar: Hahaha yo go girl!
glitterhjerta.blogg.se

2012-11-05 // 16:11:49

Egentligen skulle jag vilja gå lite wild and crazy och bara glömma alla problem och festa på och ta samma som de andra. Men eftersom jag tänker för mycket på konsekvenserna tror jag att jag hade varit med dem jag kände på festen och försöka i grupp prata med nya personer samtidigt som jag håller koll på mitt glas. Skulle säkert försöka kolla upp vad de tar av nyfikenhet, fråga om man blir lycklig.
Jag brukar inte dricka läsk på fest men antagligen blir det jag som får ta hand om de som spyr, svimmar eller nåt.
Inte så bra svar kanske men något iaf. ^^ <3

Svar: Jättebrasvar, tack!!!
glitterhjerta.blogg.se

2012-11-05 // 17:37:14

Jag skulle försökt ta kontakt med de som du beskriver som extra påverkade. Höra lite vad de är för typ av personer, man brukar lätt känna om personen ifråga är okej eller inte om man bara byter några ord. Kanske är de bara några asroliga typer som kan förgylla vilken kväll om helst. Sen skulle jag givetvis hålla stenkoll på glaset! Eventuellt hälla ut läsken om jag kände mig osäker, kanske gå därifrån om det känndes nödvändigt.

Svar: Tusen tack för ditt svar, väldigt användbart, tusen tack!
glitterhjerta.blogg.se

2012-11-05 // 18:23:51

Sv: Ja, om jag hade känt mig otrygg hade jag gått därifrån!:)

2012-11-06 // 08:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (pu

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback