Te som fryser till is i minusgrader.

Mötet, dagens intag och torsdagstankar.

Har precis kommit in efter en liten promenad i syftet för att få lite luft och andas. Kaos. Jag har världens finaste vänner, världens mörkaste tankar och en rejäl stress.

Idag var jag på ätstörningsenheten. Hade gått ner 0,8 kg? Kan inte tro det. Dem var oroliga. Men med hjälp av mina tårar, och mina lögner, så har jag fått en till prövotid till 22 november.
Annars läggs jag in igen. Fan, hatar denna karusell. Jag vill vara ifred.
Den tig även mitt Friskis och Svettis kort som jag precis fått.

Dagens intag:
1 knäckebröd - 35 kalorier.
1 skiva rökt skinka - 14 kalorier
I kopp kaffe - 2 kalorier

Massa morötter - 30 kalorier
1 kötbulle - 29 kalorier

5 tuggor lax - 60 kalorier
1 morot - 16
Massa gurka.

1 tesked pepparkakssmet - 10 kalorier.

= 196 kalorier om jag räknat rätt.
Fast gick en 20 minuters promenad på morgonen innan skolan idag. Men vet inte hur många kalorier så jag räknar inte med det...

Ska kanske, kanske dricka en näringsdryck ikväll om jag känner mig psykiskt stabil.

Ska plugga och kolla på tv resten av kvällen. Kanske en till promenad senare. Ha det fint.
Fråga gärna om det är något.


Kommentarer från er söta läsare.

Drick näringsdrycken.
Livet väntar inte. Tänk på det.
Du kan svälta dig när du tröttnat på livet.
Men ge allt en chans att ordna sig först.

Tänk på det i alla fall.

Svar: Jag drack den inte. Men idag har jag bestämt mig för att äta pepparkakor och unna mig.
Du är så fin. Jag blir varm när jag märker att du bryr dig.
Du är speciell... Vem är du?
glitterhjerta.blogg.se

2012-11-15 // 20:25:38

Okej, det där blev lite rörigt.
Menar bara att visst. Det kan vara skönt att bli omhändertagen och slippa tänka själv.
Men att stoppa sitt liv är ingen utväg. Du kanske kan pausa ditt liv.
Livet utanför fortsätter medan du blir fast i din alldeles egna bubbla.
Ju längre det går, desto svårare blir det att återvända.

Visst. Världen är hård. Men ju djupare dalar, desto högre toppar.
Om du aldrig är riktigt ledsen kan du aldrig vara riktigt glad heller.
Sure. Ätstörningen kanske inte har sådana djupa dalar.
Men det beror inte på att den är bättre utan på att den inte heller har några toppar.
De stunderna då man faktiskt tycker om livet.
När man gör sådant man tycker om, umgås med vänner, skrattar eller gör alldeles galna saker. Istället bygger man sig ett tomt, svart ingenting som ingen annan kan förstå sig på.

Jag önskar att jag kunde vända dina tankar.
Men det kan jag inte. Förändringarna kan bara du själv göra.

Att bli frisk behöver inte betyda att man blir den man var.
Istället kan man se det som att man har världens chans. Att man har varit nere på botten och vänt och nu kan börja om på noll och forma sig till den man vill.

Bli den man vill vara. För kärlek sitter inte i vikten. Aldrig någonsin.
Gå på stan någon dag och försök se med friska ögon.
Lägg märke till att dem du beundrar mest inte är dem som ser ut som vandra de skelett utan dem som mår bra och skrattar.

Svar: Jag ser höga toppar, även i ätstörningen. Jag kan visst vara glad och tycka om livet, så jag tror det är väldigt olika. Jag är väldigt mån om att inte förlora allt, utan att ha lite annat förutom ätstörningen i mig. Men du har rätt. det svarta förstår sig ingen annan på. Därför håller man sådant svart inom sig eller delar det med andra som också är i det svarta. Då känns det mer hoppfullt, som att världen kanske ändå var menad för mig också.

Det är inte alls skönt att bli omhändertagen, jag vill vara självständig. Klara mig själv.

Du är klok och du har lite rätt i det du säger. Jag vill kunna bli någon annan, ingen jag varit och ingen jag är. Ändra mina tankar. Börja på noll.
Men mina erfarenheter och desperata försök till att försöka bli frisk har bara slutat i en stor katastrofal upplevelse som grävt mig djupare ner i mörkret och sugit ur mig all energi. Jag orkar inte försöka någon mer.

Även om jag egentligen verklige vill det du säger, se saker ur andras ögon, ur andra perspektiv. Kunna se att kärlek är så mycket mer än vikt.
Men tack fina du, för din ansträngning och för att du delade med dig.
En dag önskar jag att jag blev som du.
Kram.
glitterhjerta.blogg.se

2012-11-15 // 20:44:45

Vill inte att du ska läggas in :(
Fyfan och ta kortet!

Svar: Kan inte ta kortet, kan inte träna. Vill inte läggas in.
Puss på dig för att du är så snäll.
glitterhjerta.blogg.se

2012-11-15 // 20:46:27

Åh kära nån. under 200kcal är ju typ ingenting fina fina du <3 vill inte heller att du ska behöva läggas in <3

Svar: Jo, och åh. Jag vill inte heller läggas in. Men jag vill inte bli en fet kossa heller. Det är svårt det där. Ska äta lite mer idag.
Kram på dig, ta hand om dig.
glitterhjerta.blogg.se

2012-11-16 // 09:16:31

Ta hand om dig så gott du kan!

Svar: <3
glitterhjerta.blogg.se

2012-11-16 // 19:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (pu

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback